Jak utrzymać nowego klienta na stronie internetowej?

pracownika przyciąga magnes - Thulium

Właściciele stron internetowych prześcigają się w sposobach na przyciągnięcie potencjalnych klientów do swojej witryny, a potem na “wyciśnięcie” z ich obecności konwersji lub leadów. Konkurencja nie śpi, dlatego testowane są nowe podejścia i techniki, dzięki którym można się wyróżnić. Specjalne kampanie reklamowe, akcje w mediach społecznościowych czy wykorzystanie e-mail marketingu nikogo już nie dziwią.

Sama zachęta jednak nie wystarczy.

O ile potencjalni klienci dostają się na stronę internetową, wykorzystując jeden z kanałów promocji, o tyle z pozostaniem na niej bywa gorzej. Może to wynikać ze słabej użyteczności danej strony, niezbyt atrakcyjnej treści czy oferty, ale też braku zachęt do interakcji. Potencjalnych powodów jest wiele, ale rozwiązanie jest jedno: optymalizacja procesów i strony tak, by działała na potencjalnych klientów jak silny magnes, który nie tylko przyciągnie, ale i utrzyma.

Popraw user experience

Z pracą nad doświadczeniem użytkownika jest jak z gorzkim syropem na kaszel: możesz za nim nie przepadać i starać się go unikać, ale wiesz, że dobrze działa na rozwiązanie danego problemu. User experience jest jednym z kluczowych elementów, dla których potencjalny klient decyduje się na pozostanie na stronie internetowej. Nawet jeśli sam nie zna definicji user experience, to potrafi wyczuć, czy strona go frustruje, czy nie. Działania mające na celu poprawę UX mogą być pracochłonne, ale zdecydowanie warto je podjąć.

Jakie są największe problemy związane z doświadczeniem użytkownika?

Lista nie ma końca. Brak responsywności strony, nieprawidłowe wyświetlanie na urządzeniach mobilnych, błędy podczas dodawania produktów do koszyka lub finalizacji płatności w przypadku sklepów internetowych to tylko wybrane niedogodności, które czekają użytkowników na wielu stronach www. Każdy z takich błędów przybliża firmę do bardzo nieprzyjemnych zdarzeń: porzucenia przez użytkownika koszyka lub strony i braku powrotu w przyszłości.
Zanim wypuścisz stronę w świat, przetestuj ją pod kątem UX i UI. Czy wszystkie komponenty działają prawidłowo? Czy strona dobrze wyświetla się na każdym urządzeniu? Czy proces płatności nie sprawia problemów?

Postaw na content

przyciąganie na strone za pomoca dobrego UX-U

Niektórzy mówią, że “przyciąga się wyglądem, a zatrzymuje wnętrzem”. To powiedzenie ma rację bytu także w przypadku stron internetowych. Nawet najpiękniej zaprojektowana strona nie przyciągnie użytkownika na długo, jeżeli nie ma w sobie niczego, co zatrzymałoby jego uwagę. Treści wysokiej jakości powinny być tworzone zgodnie z wytycznymi SEO i w oparciu o strategię. Muszą odpowiadać na realne potrzeby i zapytania, powinny też nawiązywać do danych produktów czy usług. Tylko w takim wypadku istnieje realna szansa, że przyciągną i zatrzymają uwagę użytkownika.

Oczywiście, treści to nie wszystko. Świetne strategie content marketingowe mogą nie zdać egzaminu, jeżeli w parze z contentem nie idą odpowiednia promocja, oferta czy obsługa klienta (o której szerzej już za chwilę), a całość zaprezentowana jest na stronie, której użytkowanie jest niewygodne.

Angażuj!

Przyciągnięcie klienta już za Tobą. Udało Ci się nawet zainteresować go treścią, którą przygotowałeś. Świetnie! Nie oznacza to jednak końca Twoich wysiłków: to raczej solidna baza na początek. Do Twoich codziennych obowiązków należeć powinno stałe testowanie metod angażowania klientów. Dlaczego to takie istotne? Odpowiedź jest prosta: Twoja strona nie jest jedyną stroną internetową na świecie, i jeżeli nie zaoferujesz wyjątkowego doświadczenia z Twoją marką, potencjalni klienci szybko znajdą zamiennik Twojej oferty. Jak to robić?

Np. dzięki odpowiednio ustawionym, stałym kampaniom remarketingowym (przeprowadzanym choćby w mediach społecznościowych) oraz wysyłce newsletterów do danych segmentów grupy docelowej nie pozwolisz potencjalnym klientom zapomnieć o Twojej ofercie.

Bardzo ważne jest też “tu i teraz” na stronie. W Thulium dba o to fajna funkcjonalność: Zaczepka. Dzięki Zaczepce możliwe jest przyciągnięcie uwagi użytkownika, skłonienie go do podjęcia pożądanej akcji i zamienienie go w lead.

przykladowa zaczepka Thulium

Zaczepka to nic innego jak sympatyczny dymek wyświetlany podczas przeglądania witryny. Kiedy dymek może “zaczepić” klienta?

  • po określonej liczbie sekund spędzonej na stronie
  • przy pierwszej wizycie
  • przy kolejnych wizytach
  • gdy użytkownik będzie chciał wyjść ze strony/zamknąć ją
  • gdy użytkownik wejdzie na stronę, która zawiera określony fragment w adresie – np. jeśli konfigurując zaczepkę wpiszesz w odpowiednim warunku /cennik, to zakładając, że https://fantastycznafirma.pl/cennik to Twój adres, zaczepka będzie się wyświetlać klientom przebywającym na cenniku

Wyświetlenie Zaczepki to pierwszy krok ku interakcji z potencjalnym klientem.

Proaktywny czat jest obecnie jedną z najpopularniejszych growth marketingowych taktyk!

Obsługa klienta

Profesjonalna obsługa klienta to klucz do sukcesu dla każdego biznesu: ważne jest połączenie odpowiednich kompetencji wśród pracowników z narzędziem wspomagającym obsługę. Klienci nie lubią czekać, cenią sobie szybkie i konkretne informacje oraz rozwiązanie sprawy przy pierwszym kontakcie (FCR). FCR ma dużo więcej zalet – zerknij na tę grafikę i zobacz, co może zdziałać poprawa FCR o 1%:

Im lepiej wyposażysz swój dział obsługi klienta w proces i narzędzia, tym użytkownicy chętniej pozostaną z Twoją marką.

Tych narzędzi wcale nie musi być dużo.

Ciekawą opcją jest rozwiązanie 3w1 takie jak Click2Contact, będące częścią systemu call center. Po jednym kliknięciu w widget klient ma do wyboru: zamówienie oddzwonienia (callback), czat na stronie i pozostawienie wiadomości (wypełnienie formularza kontaktowego). To oznacza dużą wygodę, bo kilka kanałów jest zblokowanych w jednym miejscu.

Klient nie musi ich szukać, a jednocześnie może dopasować kanał kontaktu do swoich potrzeb. To także świetny sposób na “zbieranie” leadów ze strony.

Widget można skonfigurować na wiele sposobów: da się go m.in. z łatwością dopasować kolorystycznie do reszty strony (jak widać wyżej) albo np. włączyć sam czat. Pośród wielu innych opcji są również wyświetlanie specjalnego komunikatu po godzinach pracy oraz chowanie widgetu, kiedy nie ma dostępnego żadnego agenta.

Podsumowanie

Przyciągnięcie klientów na stronę jest relatywnie łatwe w porównaniu do zatrzymania klienta na stronie (i namówienia go do powrotów na nią lub przekształcenie w lead). Nie ma jednej, uniwersalnej recepty na sukces. Zapewnienie odpowiedniego doświadczenia użytkownika poprzez funkcjonalną stronę, wyposażoną w odpowiednie narzędzia do przykuwania uwagi oraz wartościowe treści to must have’y każdego skutecznego przedsiębiorcy.

Umów się na prezentację systemu online
Nasz specjalista pokaże ci możliwości Thulium
Dowiesz się:
  • Jak możesz wykorzystać Thulium w swoim biznesie
  • Jak uporządkować komunikację w Twojej firmie
  • Jakie są najlepsze praktyki obsługi klienta do wdrożenia od zaraz
  • Jak zwiększać konwersję na swojej stronie